Blog aishaDIYanything.........
Macam-macam ada.....
Coretan untuk knowledge sharing....
Konsep Do-It-Yourself n Handmade...
Perkongsian Pengalaman Hidup.......
dan apa-apa jer la.......

Sila Klik Iklan Yang Anda Minat

Don't forget to be my follower...... i will follow u back.....

If u become my follower..... i follow u back.....

Wednesday, July 21, 2010

Taraf Hidup Aku Semakin Menurun

salam untuk semua......
Apa yang nak di kongsi hari nie....
Tajuk die
Taraf Hidup Aku Semakin Menurun
hahahaha....
Kenapa semakin menurun...
Apa sebabnya...
Adalah di sebabkan dua gambar nie...
Jom Tengok..



bukan di sebabkan gambar nie...hehehehe
Tapi di sebabkan pelarasan harga bagi gula dan minyak petrol Ron 95..
Walaupun Kenaikan hanya sedikit
tapi menjejaskan taraf hidup aku...

Aku pengguna tetap minyak petrol Ron 95...
Disebabkan kenaikannya bermakna...
pengurangan untuk kehendak terpaksa dikurangkan..
tak dapat lagi nak shopping..
nak p makan sedap2...
Gula aku tak kisah naik harga...
Tapi petrol naik aku kisah
sebab apa aku kisah
sebab
aku suka melancong n jalan2
Kalau aku tak isi minyak makna tak boleh jalan mana2..

Mulai sekarang...
Kena kurangkan jalan2
Banyak dok di umah saje...
P keja....
Balik keja..
Dok umah...
Simpan duit...

Tu lah kerja yang paling afdal untuk zaman sekarang nie...
Persedian untuk petrol naik harga lagi...
dan barang2 seangkatan dengannya..
huhuhuhu...

Namun... aku masih bersyukur
sebab
tinggal di MALAYSIA dan bukan di JEPUN
hehehehehehehe..


11 comments:

Nur Suaidah Bachok said...

buat semua org penin bila harga barang naik!! :D

Unknown said...

"penyelarasan harga petrol" words tu kerajaan yg guna...

"harga minyak naik" wording for rakyat..! hehehehehe

AishaDIYanything said...

pening pk yang minyak akan naik lagi akan datang...huhuhu

AishaDIYanything said...

4 EYE.STUDIOS

rakyat menanggung beban...
pencapaian di utamakan...
hehehehehehe......

Eyka Imanie said...

cian kat org kg..guala naek plak...org yg gaji besar xkisah la brg naek dieorg ada duitkn
:(

terokai seni said...

minyak naik dengan naik minyak tak sama ke?

misszaie said...

yup...setuju...
kos sarahidup semakin tggi...
waa...tiada istilah bersuke ria dah..


minyak oo minyak..

AishaDIYanything said...

kos hidup semakin hari semakin meningkat seiring dengan kemajuan teknologi... hehehehe....
Yang semakin menurun taraf hidup kita....

AishaDIYanything said...

minyak naik n naik minyak memang tak sama...
tapi yang samanya... adalah..
situasi ini menimbulkan KEMARAHAN ..... HEHEHEE

WakJ Zoner said...

Salam Tuan Blog

Bila minyak naik..ramai yg sibuk nak jd samseng tahi minyak..mengambil kesempatan atas kesusahan org len..pada wak..munyak naik ke turun ke sama sahaja..yg penting tabiat kita yg perlu diubah..jgn harga minyak nail..harga iman ikut turun sama..

Wak dah add hang punya blog kt blog list wak..selamt..

AishaDIYanything said...

hehehehe... tul tue wak....Thanks wak coz follow...

Related Posts with Thumbnails