Blog aishaDIYanything.........
Macam-macam ada.....
Coretan untuk knowledge sharing....
Konsep Do-It-Yourself n Handmade...
Perkongsian Pengalaman Hidup.......
dan apa-apa jer la.......

Sila Klik Iklan Yang Anda Minat

Don't forget to be my follower...... i will follow u back.....

If u become my follower..... i follow u back.....

Sunday, July 18, 2010

Kejamnya Engkau Wahai Si Kucing...eeeeeeeeee geramnya..


Geram tul la aisha dekat anak kucing nie...
Al kisahnya macam nie...
Si ibu kucing nie melahirkan anak die kat tempat lain
Pastu bila dah besar sikit dia bawa ke nursery bunga nie..
Tempat aisha selalu lepak2

Aisha ni peminat kucing
teringin nak belai2 anak kucing
yang comel2 nie...
Tapi anak2 kucing nie takut sungguh dengan manusia...
Pelik bin hairan la aisha nie...
ditambah ngan perasaan geram tak dapat belai diorang...
Geramnye aku.....eeeeeeeeeeeeeeeeeeee.........

Bila dah takut si anak2 kucing tiga ekor nie menyorok ajer la...
Menyorok bawah2 pokok yang ada kat nursery nie...
Main bunga sampai bunga mati.....
Geram lagi hati aisha...

Aisha cuma dapat tengok anak2 kucing nie dari jauh jer...
sedih tul la...
aisha bagi makan, tapi diorang sikit pun tak nak berkawan ngan aisha...
Apa yang aisha dapat hanyalah cakaran bila terlalu geram...
Tangkap juga tapi kukunya yang tajam tue buatkan aisha lepaskan semula

Ni gambar anak2 kucing yang aisha tangkap dari jauh......
Nasib tak lari....
Comel sangat mestilah geram...
Tak dapat belai lagi la geram....
Kena cakar lagi bertambah geram....
Macam maner nak hilangkan perasaan geram....
Perlu ke di buang terus ke pasar pagi...
hehehehehe....


Tengok dok dalam pasu... Pastu wat dek plak ngan aisha
GEEERAMNYEEEEE.......................


macam mane korang geram tak tengok gambar2 nie......
Diorang dok dalam pasu....
Pasu pokok bongsai plak tue...
Main dalam pasu....
Menyorok plak celah2 pasu...
Tido dalam pasu...
Nasib baik tak Uh..Uh.. dalam pasu..
hehehehe


tengok gambar nie...
mata kucing nie bulat sungguh..
sebab siap sedia nak lari.....
tapi aisha cuma nak tangkap gambar ajer....
apa punya kucing...
Bukan aisha nak bunuh kau wahai kucing comel....


Tolong la wahai anak-anak kucing sekalian.....
Dekatilah diri ku.....
Jika tidak akan di hantar ke pasar pagi berdekatan....
hehe.. ugutan untuk si anak2 kucing.....
hehehehe......

Tolong la aisha.....
Sape2 ada idea tak cam ner nak mendekati si anak2 kucing nie.....
dah nak jadi harimau dah kucing2 nie.....

15 comments:

RaMa2UnGU said...

oowh..slalu slalu la panggil diorg..
bt bunyi ke..
pastu jgn bt diorg trkjut..
n mesti muka sntiasa manis je kt dpn diorg..
sbb binatang leh tau kalau kita nk bt jht ke bt baik kat dia..hehe
cuba la..mn tau jadi lak kn..

Affan Ruslan said...

huhu. haah kan, spe tak geram.

cuba kurung diorg sehari dua, biar diorg makan dlm tu je.

|| NaFiRaa || said...

kena slalu bagi dorang makan.. lelama nanti dia akan tahu yg kita bukan ancaman pada dia.. kikiki

mmg comel anak2 bulu tuh!!

AishaDIYanything said...

selalu bg makan, selalu panggil nama baik2.... tapi.... sedih..... tak nak gak......huhuhuhu...... kalau kurung plak.... die nampak tgn kite nak je...die dah tunjuk taring die yang tajam tue....huhuhu....

니나 Nina Awis said...

xtau nk tolong camner sb nina sgt takut ngan kucing...tp nina suka pgil kucing byak kali (lbih kurg 100x sehari..huhu) smpai kcing 2 akn dgr ckp nina...

AishaDIYanything said...

panggil 100x... nampak gaya tak wat keje la aisha ... hehehe

Cik Shiqa said...

comell tp sy takot kucing.hehe

AishaDIYanything said...

hehehe... kucing pun takut ker.... nie mesti geli2 kan kat bulu die... hehehe

NICK IRFAN said...

wah! comel la anak2 kucing ni geram jgk sy tgk... gebu2 semua...

AishaDIYanything said...

kalau comel je tapi tak leh pegang nak wat cam ner..... dah garang cam harimau... hehehehe

sweetsal said...

comeinye kucing2 tu..akak mmg suka kucing..kt rmh ada byk kucing, manja2 pulak tu..klu nk kucing tu baik gn kita, kena belai dia dr kecik (baby lg) br dia manja dan tak takut gn org. klu selalu manja dia akan jilat tuan dia..cam akak lah..geli jugak la..nk wat camner dia manja sgt..hehe

AishaDIYanything said...

itu la.... ni kucing2 ni lahir kat tempat lain... bila dah besar sikit baru datang sini... tue yang si anak2 kucing nie semua takut semacam jer.....

eyka syafieka said...

akak mcm kucing eyka..slalu dok dlm pasu..pas2 my mum slalu mrh..huhuu

AishaDIYanything said...

hehe.. tapi akak tak marah dia dok dalam pasu... suke... dapat tengok die... comel sangat la... hehehe

Ahmad Zaki said...

Assalamualaikum...

Mula-mulanya memang begitu... cuba buat bunyi cicak selalu bila nampak ibu dan anak kucing, umpan dengan makanan yang sedap untuk selera kucing, berusaha raih kepercayaan ibu dan anak kucing tu.

Cuba tangkap salah seekor anak kucing dan suapkan sedikit makanan. Boleh juga belai dengan lembut serta mesra sambil bercakap dengan kucing. Bila dah ada interaksi baik dengan kucing, nanti dia akan beritahu adik beradik dia yang lain.., insya Allah.. :-)

Petua ni saya dah buat dan selalunya berjaya.

Related Posts with Thumbnails