Blog aishaDIYanything.........
Macam-macam ada.....
Coretan untuk knowledge sharing....
Konsep Do-It-Yourself n Handmade...
Perkongsian Pengalaman Hidup.......
dan apa-apa jer la.......

Sila Klik Iklan Yang Anda Minat

Don't forget to be my follower...... i will follow u back.....

If u become my follower..... i follow u back.....

Thursday, July 1, 2010

Si Ibu Kucing Yang Kejam

Anak kucing memamg comelkan.... Tapi bila anak kucing dah dewasa kecomelannya hilang la...... biasa la macam manusia jugakkan... Tapi sebenarnya aisha nak ceritakan kisah mengenai ibu kucing yang kejam. Perkara nie berlaku di depan mata aisha sendiri...... Mungkin semua nie ada hikmahnya bila berlaku...
Aisha selalu lepak di Nursery Bunga Si Duda Ahmad nie bila ada waktu terluang. Kadang-kadang tolong Si Ahmad buat kemaskini sistem fail dia di pejabat. Di Nursery nie ada la 2 ekor kucing anak beranak. Si anak nie dah besar dah, si ibu plak biasa la bunting ajer bila dah sihat.
Aisha menanti la bila agaknya ibu kucing nie nak melahirkan anak die..... Satu hari kebetulan aisha ada di Nursery dan aisha lihat ibu kucing nie tak keruan mungkin sakit dah sampai untuk melahirkan.... aisha pun sediakan tempat untuk si ibu dan si ibu pun melahirkan baby kucing.
Bila di tengok ibu kucing dah lahirkan 3 ekor anak kucing yang comel-comel tapi lepas je lahir dia bejalan tinggalkan anak kucing tue... hampeh tul la ibu kucing nie.... Aisha nampak la dia jalan pastu tengok ibu kucing nie masih jilat lagi bontot die.... Rupanya ada anak kucing nak kuar lagi dan ibu kucing nie lahirkan anak keempat die kat depan pintu nak masuk pejabat nursery.......
Anak kucing yang masih dalam uri tue die tinggal jer..... habis tu sape nak uruskan... aisha tengok pun dah geli n lastly si duda Ahmad pegang dengan kertas letak kat tempat yang di sediakan tadi.... Lepas tu si duda Ahmad p cari ibu kucing tue n letak dengan anak-anak die.... Baru la si ibu kucing jilat dan makan uri tadi...... teruk betul ibu kucing tu....
Masa dia jilat-jilat anak-anaknya, aisha nampak macam ada anak lagi sekor nak keluar.... Sah.... Memang betul anak kelima keluar. Tapi bila keluar si ibu kucing buat tak tau jer..... Si ibu siap tindih bawah bontot die... tak jilat lepas tu mati la anak tue....... aisha pun p tanam belakang nursery dan bacakan doa agar anak kucing tu di tempatkan di syurga... hehehehehehe
Dari 5 tinggal 4 jer dan nie la kali pertama aisha lihat kucing melahirkan 5 kembar.... ajaibkan... Allah tu maha kuasa..... Tapi apa yang dapat aisha perhatikan si ibu nie macam tak hiraukan sangat anak-anak die... bagi susu pun macam nak tak nak jer... Geram betul tengok ibu kucing nie.... 4 ekor anak die semua comel-comel tau....
Anak kucing nie belum buka mata lagi, tapi aisha geram aisha pegang anak-anak kucing nie.... Si duda Ahmad dah pesan jangan pegang anak kucing baru lahir nanti anak kucing tu mati.... Tapi biasa la aisha nie degil p tengok anak kucing mesti pegang...
Tiba hari keesokannya, aisha tengok sekor dah hilang dah..... Rupanya sekor dah mati tue pun pekerja nursery yang bagitau dan dia tanam terus...... Tinggal lah 3 ekor..... Keesokan harinyer sekor lagi hilang tapi kali ini tak ada sesiapa yang usik.... Aisha beritahu pada si duda Ahmad kata anak kucing hilang....... Tau ape si duda Ahmad bagitau..... Dia kata mesti ibu kucing tu makan.... APA!!!! IBU KUCING MAKAN ANAK!!!!!!.................. Terkejut beruk la aisha dan aisha tak pecaye langsung la kata si duda Ahmad tue..... M.E.N.G.A.R.U.T.....................
Keesokannya lagi, buat pemeriksaan dan ada dua ekor seperti semalam..... sampai aje nursery p cek anak kucing dulu.... hehehehehe...... macam biasa lepas cek anak kucing ok aisha pun masuk ofis buat apa yang patut. Teringat plak pada anak kucing p la tengok dan masyaallah..... tak sanggup rasanya nak tengok anak kucing yang dah kehilangan tangan dia sebelah..... ibu kucing ngan selamba buat muka dek ajer......
Aisha beritau pada si duda Ahmad dan segala percakapan si duda Ahmad dah terbukti depan mata aisha......... bermakna cerita bukan lagi mengarut tapi dah jadi benar...... Ibu kucing tu makan tangan anak die dan aisha nampak la rongga dalam badan anak kucing tue..... Aisha tak terkata apa....... Allah tue tunjukkan sendiri pada aisha sebab tak pecaye sangat sbelum nie......
Aisha masih tinggalkan si ibu dengan si anak yang dah mati. Sekembalinya aisha sekali lagi di tempat kucing tue aisha lihat lagi dasyat, si ibu tengah memakan anaknya..... MASYAALLAH.......... Aisha dengan bunyi tulang-belulang "kruk kruk" si anak yang di kunyah oleh si ibu kejam...... Habis semuanya tanpa meninggalkan sebarang sisa.......
Tinggallah si ibu kejam bersama anak yang cuma seekor sahaja lagi. dan tak lama kemudian anak yang sekor lagi pun mati..... Sekarang nie si ibu kucing yang kejm dah tak ada dah... entah ke mana perginya.......

4 comments:

Affan Ruslan said...

Iye, tulah, spe suroh pegang.

Saya pun baru tau mak kucing pun makan anak, igtkan bapa kucing je. hehe

AishaDIYanything said...

mane la aisha tau.... sebelum nie tak tau yang kucing makan anak... dah nampak depan mata...
haaa....
terbeliak bijik mate...
nasib tak keluar jer..
hehehehe

Anonymous said...

Fakta: ibu kucing akan memakan anaknya sendiri jika anaknya itu terdapat penyakit ataupun stress dengan keadaan sekeliling seperti bunyi yang kuat atau dikelilingi manusia. Ibu kucing punya 'instinct' ni lain. Dia boleh tau bahawa anaknya itu tidak boleh hidup lama lalu memakannya untuk menghilangkan kesengsaraan anaknya itu

Anonymous said...

Nasib baik sy xada kt situ..klu x,teruk ibu kucing tu sy pukul dgn batang lidi..:(..adakah patut mkn anak dia..

Related Posts with Thumbnails